چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۵۶:۳۱

اقدام جدید بیمکو برای حذف فساد از صنعت کشتیرانی

باشگاه خبری فراساحل: شورای دریانوردی بالتیک و بین‌الملل (BIMCO) یک ماده جدید را  برای مبارزه با فساد در تمامی قراردادهای صنعت کشتیرانی در سراسر جهان وارد کرد. براساس اعلام این اتحادیه، ماده جدید، چارچوب قراردادی را در اختیار مالکان و اجاره‎کنندگان کشتی قرار می‎دهد که با همکاری یکدیگر مانع از پرداخت‎های غیرقانونی به مقام‎های بندری و سایرین می‎شود.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌‌تایمز، بآنگوس فرو، دبیرکل بیمکو، گفت: "بیمکو اهمیت اقدام یکپارچه صنعت کشتیرانی برای حذف فساد در بنادر و سایر نقاطی که ناوگان تجاری جهان در آن حضور دارند، را درک می‎کند." وی افزود: "به کارگیری این اصل در قراردادها داوطلبانه است. این ماده به منظور استفاده مالکان و اجاره کنندگان کشتی که می‎خواهند با رویه‌های فاسد در بنادر مبارزه کنند، طراحی شده است. این اصل از چارچوبی کاملا شفاف در قراردادهای اجاره کشتی‎ها استفاده می‎کند."


شورای دریانوردی بالتیک و بین‌الملل اعلام کرد که این اصل در همه محاکم قضایی قابل پیگیری است زیرا قوانین مرتبط با مبارزه با فساد را شامل می‌شود. این اصل همچنین همه طرف‎های درگیر در قرارداد را پوشش می‎دهد و قوانین محلی مکانی که کشتی در آن قرار دارد نیز در آن لحاظ شده است. این اصل همچنین شامل رویه‎ای است که در آن مالک کشتی می‎تواند در صورتی‎که از وی درخواست مبالغ غیرقانونی شد و این درخواست پس گرفته نشد، یادداشتی مبنی بر مقابله با چنین درخواستی و همکاری در این زمینه با اجاره کننده کشتی ارسال کند.


اینگا فرویسا، عضو کمیته مستندسازی بیمکو، گفت:"این ماده به مسئولیت مالکان و اجاره‎کنندگان در اجرای قوانین مبارزه با فساد می‎پردازد و به آنها کمک می‎کند که برای مقابله با درخواست‎های غیر قانونی با یکدیگر همکاری نمایند."



  کد خبر : 829
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :